måndag 15 december 2008

SPA!

Ikväll tänkte jag göra ett liten hemmaspa!

Bubbla i badkaret och bara ta det lugnt.
Sen MÅSTE jag packa in mitt långa, skabbiga hår!!! Suck...
Vet inte vad jag ska göra snart...
Göra en Britney tror jag! Raka av mig allt och låta det växa ut igen...
Johanna? Vill du raka av mig mitt hår? ;)

Jag har hittat ett "recept" på en peelingkräm som jag tänkte prova ikväll!
Har inte hittat någon peeling för ansiktet som är riktigt grym, så nu tänkte jag testa att gör en själv!

Efter det blir det en ordentlig ansiktsmask!
Sen kommer jag sova gott inatt! ;)

Nej, tillbaka till det förbannade håret! Måste verkligen göra något åt det och det är nu! Funderar på att färga och klippa det. Men nu har jag haft lång hår så länge så jag vågar inte klippa mig! Konstigt det där... Har nog aldrig blivit nöjd när jag varit hos frissan. Någonsin!

Det är ju bara hår! Måste våga klippa mig! Ska nog ringa imorgon... Kanske... ;)

Kollade på något gammalt avsnitt av Top Model idag och en tjej hade så slitet och förstört hår att det var tvungna att raka av allt och hon fick peruk! Peruk!
Det är väl där man kommer hamna...

Men jag ska nog börja med en rejäl inpackning och se om det hjälper först!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med hemmaSpa, ska nog göra det någon kväll jag med, sist jag hade det låg jag två timmar i badkaret och rakade bort vinterpälsen från benen! haha :)

Javisst går tiden fort? den bara rusar förbi, jag tycker nyss att det var ni flytta till nya huset ju :)

Anonym sa...

haha, jo jag försöker övertala mamma men det går inte så bra:/ men får väl se hur det blir!
jaa det måste jag göra, har ju sett lite bilder på din blogg och det ser jätte fint ut :) jadu, på julafton så är max och jag hos pappa på dagen och mamma på kvällen:/ ska ni vara hemma hos er eller? puss<3

Elin sa...

jag har packat in håret i "barn"olja nån gång.. lite drygt innan det gick ur, men håret blev mjukt iaf.... det är härligt med hemma spa.. läntar till den dagen i framtiden när vårat badrum är mysigt så man vill vara där inne.. som du förstår så är det inte så mycigt nu med de där tapeterna! *s*

Johanna sa...

Hej du! Inte vill jag raka av dig håret heller, men nog ska jag kunna klippa dig om du vill? Du får ta med dig Pete och komma över en kväll så får vi titta på det! Kram!

Anonym sa...

åhhh vad mysigt med hemmaspa, o jag skulle kunna ge MYCKET för ett badkar, mysigt!
jag håller med dig om hår, har också svårt för att ändra frisyr, men tyvärr blir det ju slitet så fort:(

ja Milou är våran hund, ett riktigt yrväder:) men han är söt, o som sagt kräver ju mycke tid, vilket inte är lätt alla gånger.
bild på milou finns på min blogg nu, bara för din skull:) hihi!

kramar Sanna o Norah