fredag 19 december 2008

Julshopping...

Idag blir det V-ås när Peter slutar jobba. Måste fixa julklappar och lite smått och gott till julafton. Får ju tack och lov hjälp med maten men det är ju annat också... Vill ju gärna bjuda på någonting själv! Jag och min jobbarkompis Ulrika har freestylat fram ett recept på en julcheesecake med pepparkaksbotten och lingon i fyllningen... Hon har gjort sin och jag ska kanske prova på jag med. Eller så ska jag göra mina julmuffins som jag inte gjort på två år tror jag... Den ena är en saffransmuffin med florsocker på och den andra är en pepparkaksmuffin med en ädelosttopping. Har faktiskt fått beröm för pepparkaksmuffinsen från folk som gillar ädelost... Jag som inte äter ost över huvud taget skulle heller aldrig få för mig att äta möglig ost och har därför aldrig smakat! Men jag litar fullkomligt på som säger att det är gott! ;)

Nu spårade jag hur helt här... Off topic...

Julshopping var det ju... Vi ska alltså köpa julklappar och jag måste försöka komma ifrån Peter lite så att jag kan köpa hans julklapp i smyg... Sen ska jag köpa min servis idag också! Har fått ett litet bidrag från pappa som julklapp i förskott. Tack för det. Hoppas jag hittar någon som passar... Måste ju ha så mycket! Både tallrikar, "förrättstallrikar", glas och bestick... Tolv av allt... Och helst lite uppläggningsfat och grejer också... Shit, det blir dyrt det här! ;)

Men då har jag min servis och behöver förhoppningsvis aldrig köpa en ny. Får se det som en investering! ;)

Nu måste jag fixa lite här hemma, och sen fixa till mig själv sen är jag good to go!

Tack och adjö!

0 kommentarer: