onsdag 10 december 2008

Julbord!


Jag var tyvärr tvungen att tacka nej till Nobelfesten i år efter som det krockar med julbordet som generösa Heby kommun bjuder på ikväll! Attans... ;)

Ikväll är det alltså julbord i Hebyskolans matsal och jag blir alltid lite nostalgiskt när jag är där! Satt oftast vid samma bord. Det runda alldeles vid dörren. Angelica, Linda, Linda, Madde, ni kommer väl ihåg?!

Jag glömmer då aldrig när jag satt brevid Linda P en gång och hon pickade mig på axeln och när jag tittade dit så öppnar hon truten och visar mig vältuggad pannkaka, sylt, hårt bröd, korv, lite mjölk och jag vet inte allt vad hon hade en munnen!
Ha, ha, ha...
Jag åt inget mer den lunchen vill jag lova, men roligt var det! ;)

Jag saknar fan Hebytiden ibland! Tänk så roligt vi hade!
Ska drömma mig tilbaka ikväll när jag ska dit och käka prinskorv! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

men åsa måste du ta upp de där här?? vem som helst kan ju läsa=)
min säng stomme lämnade jag kvar uppe i heby i lägenheten.. han som köpte lägenheten hade ju inte så mycket så han tog sängen och tv byrån/hyllan i vardagsrummet..

Elin sa...

¨ååå, det lät ju jättemysigt!!! *s* men jag hoppas du kommer att kunna äta av julbordet trots dina tragiska upplevelser;) näääärå, skojja bara! hoppas du får det trevligt... *kramis*

Anonym sa...

när ska vi ses Åsa:)?