lördag 6 oktober 2007

Frulle - Slemmigt men mättande...


God morgon och snart dags att åka till jobbet igen. Men först ska jag få i mig lite frukost och det är alltid lika svårt. Jag kan inte äta på morgonen. Men man mår ju mycket bättre med mat i magen så jag tvingar mig själv... I två veckor ungefär har jag gjort en riktig sörja som jag äter nästan varje morgon. Tycker själv att jag är duktig med tanke på att jag hatar gröt!

Havregrynsgröt med:

  • Lite Linfrö

  • Lite Pumpakärnor

  • Lite mer russin

  • Mest kanel

  • Mjölk

Eftersom jag inte tycker om gröt är det här något jag måste lära mig att tycka om. För de som gillar gröt kanske det är en höjdare redan från början men jag är lite skeptisk... Men det gör gott och det är väl huvudsaken. Har märkt en väldig skillnad iaf. När jag inte åt någonting innan jag åkte och jobbade var jag så hungrig att jag kunde äta vad som helst vid förmiddagsfikat, nu räcker det mer än väl med en kopp kaffe och en frukt. Kaffe brukar jag även hinna med innan jag åker men idag blev det te av någon konstig anledning. Men då måste jag iaf ha alldeles för mycket socker i för att det ska vara hälsosamt... ;P Till detta försökte jag få i mig en macka med messmör och en vissen persiljekvist som dekoration (allt för att försöka få det att se aptitligt ut...) :/ Men där tog det stopp för min del, trots den stackars persiljekvisten!! ;)

0 kommentarer: