måndag 15 oktober 2007

Piece of Cake! Eller kanske inte... ;)




Idag har jag även gjort mitt livs första cheesecake och jag riktigt nöjd! Förutom det lilla missödet med chokladen... Detta skulle egentligen ha varit en vit chokladcheesecake men jag glömde liksom bort chokladen i micron... En minut för länge och det börjar lukta bränt i hela köket! 4st Anthon Bergkakor åt helvete men, men... Bättre lycka nästa gång får jag väl hoppas. Det är nämligen på lördag det gäller, på Peters födelsedag. Förresten blev kakan helt okej utan chokladen men jag kommer iaf prova nästa gång också och då släpper jag inte micron ur sikte och ska definitivt inte göra något annat under tiden... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

O den ser riktigt smarrig ut!
Prova att smält chokladen i ett vattenbad, då finns ingen risk att du bränner den!

Anonym sa...

Tänkte precis skriva samma sak om vattenbad, då blir chokladen jättebra och inte BRÄND :) Den ser riktigt god ut, skulle gärna smaka en bit *mums*

Anonym sa...

åh vad god den ser ut! cheescake med hallon och blåbär, kan det bli bättre? :)

Dahlberg sa...

Provar definitivt vattenbad nästa gång... I know, my bad, men det stod i receptet att det gick bra med micron! ;) Blir lätt sådär när man gör flera saker samtidigt... Matilda - Tack för det! Jag håller fullkomligt med dig, jag tror inte heller att det blir mycket bättre än det! Förresten, skulle vara cheesecake med vit choklad då kanske... Ha, ha! ;) Tack för att du läser min blogg, titta gärna in fler ggr! Kram!