onsdag 31 oktober 2007

UAS

Igår spenderade jag hela eftermiddagen på Akademiska sjukhuset i Uppsala... Jag var där med en patient som skulle till urologen... Vi skötte oss exemplariskt båda två! Hi, hi... Fick åka sjuktransport dit och hem och höll på att somna på vägen hem! JAG alltså! Ha, ha... När vi kom dit fick vi vänta i en timme och jag hatar verkligen att vänta!! Men det gick bra, med sällskap av en glad och pigg karl vid min sida. Först var det samtal med en läkare som med största sannolikhet jobbar extra som fotomodell... ;) Sen var det dags för en cystoskopi och det är inte kul... Men det gick som sagt enligt regelboken och samtidigt är det lite häftigt att se alltihopa på en stor tv-skärm! Efter det blev det en snabbfika i cafeterian och sen var det sjuktransport hem. När vi satt oss i bilen och var fastspända efter konstens alla regler tog han min han och släppte den inte förrens vi var hemma igen! Jag sa åt honom flera ggr att det var okej att han sov en stund om han var trött efter undersökningen men han höll sig vaken hela vägen och var det någon som höll på att somna så var det som sagt JAG!!
Väldigt trevligt folk på Ackis måste jag säga! Både läkare och SSK! Man kanske skulle plugga vidare... Eller nej, inte än kanske... Eller jag vet inte! Fy fan, vad svårt det är med sånt där! Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor... ;) Det enda jag vet är att jag vill jobba med sjukvård och det gör jag ju faktiskt redan! Men det vore kul att prova någon annan typ av sjukvård... Har länge haft tankar på akut/ambulans eller OP-sköterska men jag törs nog inte! Orkar nog inte! Kan nog inte! Blä! Nej, nu blev det svårt igen... Är så jävla feg! Och lite bekväm också, "jag trivs ju så bra där jag är nu"... Ha, ha!! Jag tror att jag tänker för mycket, på allt, hela tiden!!!



När jag kom hem lagade jag iaf mat och det blev jäkligt bra faktiskt! Inget avancerat men gott för att ha lagats av mig... Ris och korvstroganoff... och det för ett helt kompani! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte heller vad jag ska bli när jag blir stor!
Sjörövare som Jack Sparrow har jag tänkt lite på....:) *coolt*
Sen har jag även tänkt på förskollärare:) och RIK OCH SNYGGARE såklart! *asg* Puss

Dahlberg sa...

Du är redan skitsnygg!! Så det blir svårt... ;) Satsa på sjörövare, du! Hellre det än förskolelärare om du frågar mig... I love you!! <3

Anonym sa...

klart du klarar bli de om du vill!
:P
kram