torsdag 4 oktober 2007

Efterlysning innan läggdags

Snart ska jag sova lika skönt som tjejerna på bilden! Mina små tjejer! Maggan och Majsan heter dom små liven...




Nu har jag och Peter käkat kycklinggryta och tittat på hockey. Hemma hos pappa blev det kaos när två av mina fastar kom på besök! Fnissiga, högljuda, galna och alldeles, alldeles underbara!!
Anna-Lena och Ann-Marie heter dem och är min pappas lillasystrar och han heter Arne... Get the picture?! De flesta av min pappas syskon har namn som börjar på A... Och Lena jobbar förresten på samma ställe som mig, tillsammans med två andra fastrar, Aina och Anna... Get the picture?! ;) Rena, rama släktträffen på mitt jobb alltså men det är bara kul!! Blir lätt så när man jobbar i en liten men trevlig håla som Heby!! Heby i mitt hjärta!! Hemma, ju! ;)
Nu ska jag snart titta på min favorit på TV! Mannen, myten, legenden, Hasse Aro på Efterlyst!!
Förra året spelade Peter innebandy på torsdagkvällar vilket gjorde att jag satt här ute i obygden alldeles själv och tittade på Efterlyst i mörkret! Fick ofta känslan av att "snart bankar den förrymda mördaren på altandörren!" Any minute now... Ha, Ha!
Måste förresten gå och lägga mig efter det för att orka jobba hela helgen... Känns som att man jobbar varje helg nästan! Eller jobbar man inte så är det iallafall något annat man ska göra så man kan aldrig ta det riktigt lugnt någon helg! Fast strunt samma, det är väl bra med sysselsättning?! ;) Innan jag somnar ska jag hur som helst läsa en ny skvallerblaska (härligt ord!) som jag köpte idag och det är iallafall en sysselsättning jag gillar skarpt!!

Maggie... <3

0 kommentarer: