fredag 5 oktober 2007

Kvällsdopp

Ingen badsjö kanske men så otroligt vacker!








Kvarnruinen









Finaste bilden


Molnebo Juni -07


Nu kom jag att tänka på att jag inte badat en enda gång, utomhus i sommar! Pinsam tanke eftersom jag bor mindre än 5 min från Hillingen. Vi badade nästan varje kväll förra sommaren och det var så mysigt att ta handduken på pakethållaren och cykla dit sent på kvällen, alldeles ensam...


Anledningen till denna tanke är att jag håller på att tappa upp mitt badkar och inser att det nu är försent att bada utomhus på mycket, mycket länge... T_T För min egen del iaf, för jag tror inte att isvak är min grej... :S






Nu ska jag iaf bada i mitt sketna badkar och skrubba mig riktigt ren. Man sover så mycket bättre då! I ansiktet använder jag Nivea´s SCRUB AWAY! och den är suverän tycker jag!! Man kan skrubba på ett bra tag utan att känna sig skinnflådd efteråt men ändå ren och fräsch som en nyponros! Ha, ha! SCRUB AWAY!




Dagens tips!!

Sen måste jag "noppa" mina ögonbryn också. Egentligen borde jag inte kalla det så för att jag fuskar som bara den! Jag NOPPAR dom ALDRIG nämligen! För det första för att det gör så jävla ont och för det andra har jag kommit på det ultimata knepet!!! Jag får dem noppade på salong eller hos en frisör jag känner och sen när man börjar få lite "utväxt" så smörjer man försiktigt på med lite hårborttagningskräm! Gör man så med jämna mellanrum så får man samma form på dem och behöver inte stå vid spegeln tills tårarna sprutar!! Det är ännu lättare att se var man ska smörja om man färgar ögonbrynen på salongen eller så kan man fylla i brynets form med en ögonbrynspenna och sedan smörja på de strån som växer nedanför.









0 kommentarer: