måndag 22 oktober 2007

Selma


Selma är Peters brorsdotter och söt som socker. Hon ska snart döpas och jag tycker det ska bli kul att gå på dop! Enda nackdelen är doppresenten!! Jag tycker det är så svårt med sånt!! Det bästa vore att ge bort något som de faktiskt kan ha lite nytta av senare i livet... MEN VAD?! Förslag mottages med största tacksamhet!! ;)

Idag har jag haft en ledig dag och den tillbringades på ett annorlunda sätt! Jag har hjälpt min pappa att packa älgkött i fryspåsar hela eftermiddagen!! Inget man gör varje dag direkt! Men det gick undan och var lite roligt faktiskt! Min lillebror jagar i samma jaktlag och vi tog hand om han kött också. På hans etiketter skrev jag lite roliga kommentarer och översatte vissa till engelska för min egen underhållnings skull.. Ha, ha!! Så tack vare min dåliga humor gick det mycket snabbare och var riktigt kul!

Exempel:

Kalvkött = Bit från inavlad älgkalv. -07
Älginnanlår = Innanlår från SLITZ-brud. -07
Älgstek = Köttbit från självdöd älgko. -07
Älgrulle = Mooseroll -07
Älgfärs i flera påsar fick varningstexter som: DO NOT EAT!!, OBS! Skadeskjutet!!, Kan innehålla spår av hagel!!, POISON!!, RUTTET!!, KADAVER!! mm, mm... Plus ett antal händigt ditritade dödskallar och annat...

Detta är min dåliga humor och den står jag för men min pappa tycker att jag är konstig (Va?!) även fast jag såg att han flinade vid några tillfällen... ;)
Efter att jag så omsorgsfullt komponerat dessa små lappar och satt dom på rätt påse berättar han att det är min lillebrors svärmor som ska att ta hand om hans älgkött och kommer nog bli lite förvånad när hon ser mina lappar!! Oops!!
Skrattar bäst som skrattar sist, heter det visst... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, förslag på doppresent till en liten tjej... Halsband m månadssten, klassiska sagor som tex Elsa Beskow "Blåbärskungen", Skattkammarboken(eller vad de heter)... Svårt det där...men iaf några förslag :)
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram!

Dahlberg sa...

Thank you, thank you, thank you!!