fredag 5 oktober 2007

Liars village...

Hit eller dit?




Jag bor i Jugansbo eller Liars village som Peter har direktöversatt det till på en engelskalektion i mellanstadiet...
Ha, ha... Duktig idiot!! ;)
Hur som helst så bor vi här sedan två år tillbaka i ett rött hus med vita knutar, en stor altan på baksidan och en ännu större på framsidan! ;) Detta innebär frukost på baksidan i morgonsolen (funkar även utmärkt som groggveranda!!) och grillkvällar på framsidan i kvällssolen! Även spritfester utan dess like går nästan för bra på valfri altan... Varför blir det kallt och mörkt på kvällarna så jäkla fort?! Inte grillfestvänligt längre...
Jag trivs verkligen jättebra här, lagom långt till jobbet och lagom långt in till Sala. Men snart får vi förhoppningsvis flytta till Saladamm där Peter är uppvuxen. Det är till och med hans föräldrars hus vi ska flytta till så fort dom hittar ett bra hus inne i stan. Älskar deras stora hus som påminner lite om hembygdsgården i Heby, långt och smalt fast mycket större och inte lika gammalt. Ska bli ett rent nöje att få renovera och inreda detta hus och jag har redan en bild av resultatet i huvudet! Samtidigt som jag gillar "det senaste" inom inredning, ÄLSKAR jag gamla saker! Allt från möbler till smycken till konst och jag tittar på Antikrundan i smyg... ;)
Jag tycker verkligen att det är viktigt att "anpassa" inredningen till huset! Speciellt om det har över hundra år på nacken... Men det är då det blir bäst. När man blandar gammalt och nytt och det gör man bättre i ett gammalt hus än ett nybyggt...




0 kommentarer: