onsdag 17 oktober 2007

På kredit...

I dag har jag varit ledig!! På förmiddagen åkte jag och hämtade Peter på hans jobb för att träffa vår personliga bankman Charlotta på Nordea. Hon hjälpte oss med lite allt möjligt. Innan vi gick fick vi en förfrågan om varsina kreditkort! Va?! Jag? KREDITKORT?! Shit, nu gäller det att inte flippa ur!! Ha, ha!! Vi gick iaf med på det men Peter var skeptisk... Han vet nämligen hur jag är med pengar! ;)
Nej då, ingen fara, jag har stor respekt för sånt och vill inte direkt hamna hos KRONOFOGDEN!! Ha, ha!!
Efter det gick vi och åt lunch tillsammans innan Peter måste tillbaka till jobbet. Mysigt och vara tillsammans sådär mitt på dagen! Sen åkte jag och handlade, efter det har jag städat lite och lagat mat.. Inget konstigt, inget spännande, bara en vanlig dag... ;)
Nu ska jag käka broccoligratäng som jag gjort alldeles själv! ;)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Jag såg att du hade blogg på Josses sida...så jag kikade in :) Kul att se dig igen, var rikitgt länge sen!!!
Allt bra med dig?

Kram emma(din gamla klasskompis från heby :) )

Dahlberg sa...

Emma - Hej, min vän!! Oj, vad roligt att "höra" från dig!! Jo tack, allt är bra med mig. Själv då? Vad gör du nu? Du får starta en egen blogg så man får veta mer!! Ha,ha... Tänk vilka minnen jag har ihop med dig, Emma!! Såg förresten av en ren slump på barnkanalen på SVT för nån månad sen och rätt var det var visade de våran film!! Du vet, den om den mobbade tjejen? Borde vi inte få STIM-pengar för det?! ;) Ha det bra och titta gärna in fler ggr!! KRAM!!

Anonym sa...

kanon var jobbar du? vilka gjorde HPB med er

Anonym sa...

Hej tjejen!
Va, visar de fortfarande den där filmen?!! Jag kommer knappt ens ihåg vad den handlade om, vore roligt o se den men jag bara missar den hela tiden! Jo vi borde börja ta betlat för det nu kanske...haha..:)
Allt är bra här, jag pluggar till lärare. Är klar till sommaren. Nu är jag ute på praktik i en F-1-2a. Bor i Västerås tillsamamns med min pojkvän.
Du har inte Facebook? Jättekul o "se" dig igen o se hur du har det!!!
Kramkram!

Anonym sa...

Hej!
Jo visst får du fråga vad som hänt med pappa. Han har fått cancer och går på behandling, cellgifter. Jättejobbigt är det, speciellt när man bor så långt bort :( Jag hoppas hoppas hoppas att han ska klara det här. Kraam

Dahlberg sa...

Emma- Nej du, ingen Facebook... Hatar att vara med på kort och
det är väl lite det som är meningen med det hela.. Kan ju inte BARA lägga ut bilder på annat folk! ;)
Gud va roligt, du kommer bli en utmärkt lärare!! Passar perfekt som det! Kram!!

Anonym sa...

Hehe, nej men det e inte rikitgt det som är grejen. Inte som jag fattat det iaf :) fast jag håller fortfarande på o försöker förstå mig på den där sidan! Måste bara fråga hur det kommer sig att du heter Dahlberg?? Gift?? :)Kramis

Dahlberg sa...

Nej, jag tog min mammas efternamn innan hon dog så det är över fyra år sen jag bytte namn. Nej, den dagen jag gifter mig blir det Jonsson´s blogg istället! Ha, ha.. ;)

Anonym sa...

Ja vi har ju inte hörts på jättelänge så jag visste inte... Okej ja då vet jag vad du kommer heta sen då :) För när jag först såg att du skrivit i Josses blogg, så tänkte jag på vår lärare som hette Åsa Dahlberg, för visst hette hon så? Hon som vi hade i 3-4am tillsammans med Eva? :)

Dahlberg sa...

Hette hon inte Dahlström? Jag tror det iaf.. ;) Jag träffade henne i U-sala för något år sedan och HON kom fram och frågade om det inte var jag.. Jättegulligt!! Hon blev nästan rörd och pratade en lång stund om gamla minnen! Ha, ha!! Hon berättade att hon hade sparat en gammal redovising om vatten som jag skrivit och den använde hon nu när hon undervisar sina nya elever! Så jag kanske också ska bli lärare?! Pedagogisk redan i mellanstadiet!! HA, HA!! ;) Nu är det kväller för mi´n del för jag ska jobba hela helgen men titta gärna in imorgon kväll för då ska jag skriva något nytt! KRAMAR i massor!!

Anonym sa...

jo det e sant, så hette hon ja :) va roligt att du träffade på henne! Och att hon kom ihåg dig! Ja jag ska kika in imorrn, ha det så bra tjejen! Kraam!!