torsdag 25 oktober 2007

Underbara människa!

Jag älskar mitt jobb! Visst är det tungt och stressigt men jag älskar mitt jobb!! Mycket tack vare människorna som bor och jobbar där... Det finns minst en episod per dag som gör just den dagen speciell!

Dagens:
På apoteket, skulle hjälpa en tant att köpa stödstrumpor...

I kön:

Tanten: Kan man köpa godis här också? Det kan man på apoteket i Tärnsjö...

Jag: Nja, det finns väl olika sorters halstabletter, sockerfritt och sen finns det ju tabletter för muntorrhet... Menar du sånt, duger det?

T: Ja, det duger nog... Med ett litet leende på läpparna...

Framme i kassan medan hon betalar:

T: Hittar du något godis?


J: Nja, det finns en här med svartvinbärssmak, men det är mer som halstabletter...

T: Ser det gott ut? Får jag den så får vi se...


J: Visst! stressad, lång kö...

T: Det blir bra, vi tar den...

J: Fint... stressad, lång kö...

Ute på parkeringen:

T: Tar du den här?
Ger mig asken

J: Visst! Går fram till sopkorgen och tar av plasten...

J: Så, nu är den öppen! Vill du ha en på en gång?

T. Ha, ha, lilla vän! Nej, jag ska inte ha någonting! Den är till dig, som tack för hjälpen! Varsågod...

J. Men snälla du, inte ska jag ha nåt för att jag följde med dig hit! Det är ju mitt jobb och förresten var det bara roligt... Ska du inte ta den själv?

T: Äh, försök inte! Jag vet att man inte får ge bort pengar som tack så istället köpte jag en gåva till dig och den får du ta emot! Och hör sen!

J: Men snälla du, ta den själv! Det kan väl vara gott att ha senare?

T: Hörrudu! Nu stoppar du asken i fickan så vi kan gå hem någongång! Förresten har jag tuggummi i nattduksbordlådan om jag blir sugen...

J: Ja, tack då...

På vägen tillbaka:

J: Du är bra slug du... Ha, Ha...

T: Jag vet, det har jag alltid varit...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja ibland är de bra underbara!
Gick förbi hemma hos er idag när jag var ute på promenad!

Elin sa...

vad sött!!!